De Efteling
Â
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
Â
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
Â
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
De Vliegende Hollander
Klant | De Efteling |
Bureau | Sanoma Media |
Jaar | 2015 |
Bijdrage | Visual design, mockup |
Voor een pitch kwamen we met het idee om het contentblok te geo-targeten in het attractiepark van De Efteling.
Je kan bij iedere attractie bezoekers triggeren om de NU.nl app te openen om daar meer informatie te verschaffen over de attractie. Een leuke vorm van wachttijdverdrijf nietwaar? Want wist je bijvoorbeeld dat sommige attracties een âchicken exitâ hebben voor bezoekers die alleen de voorshows willen zien? Dit is handig voor bezoekers die de achtbaan niet in durven.
Na het bezoek aan De Efteling kun je mensen retargeten om het attractiepark nogmaals te bezoeken met een kortingsactie.
Targeting
Targeting kan ook op iemands interesse, naar aanleiding van internetpaginaâs die een gebruiker heeft bezocht (behavioral targeting), de inhoud van de pagina die wordt bekeken (contextual targeting) of op het feit dat een bezoeker eerder op de site of app geweest is (retargeting).
Ook kan targeting worden toegepast op demografische gegevens zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse dankzij profielen. Meer algemene vormen van targeting zijn iemands geografische locatie, apparaat, besturingssysteem, het tijdstip van de dag of dag van de week.
Measurement
Gedurende de gehele campagne kunnen we via het dashboard de resultaten (zo goed als) live volgen en tussentijds bijsturen om het gewenste resultaat te behalen. Het geeft ons interessante inzichten waaronder uitgeleverde impressies, de engagement, in screen time, stream starts, video views, locaties, swipes, clicks en natuurlijk de CTR.