Activision
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Call of Duty Ghosts
Klant | Activision |
Bureau | Sanoma Media |
Jaar | 2014 |
Bijdrage | Visual design, mockup |
Voor het nieuwe deel van Call of Duty hebben wij een fullscreen expandable layer uitgewerkt.
Daarin willen we de aandacht van gebruikers trekken door de uiting te laten vibreren en tegelijkertijd een ringtone af te spelen. De gebruiker kan slechts één ding doen, en dat is het belletje opnemen! Vervolgens speelt de video af en wordt de briefing van de missie aan je uitgelegd. Dit alles moest non-user initiated zijn, daar lag vooral de technische uitdaging.
Targeting
Targeting kan ook op iemands interesse, naar aanleiding van internetpagina’s die een gebruiker heeft bezocht (behavioral targeting), de inhoud van de pagina die wordt bekeken (contextual targeting) of op het feit dat een bezoeker eerder op de site of app geweest is (retargeting).
Ook kan targeting worden toegepast op demografische gegevens zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse dankzij profielen. Meer algemene vormen van targeting zijn iemands geografische locatie, apparaat, besturingssysteem, het tijdstip van de dag of dag van de week.
Measurement
Gedurende de gehele campagne kunnen we via het dashboard de resultaten (zo goed als) live volgen en tussentijds bijsturen om het gewenste resultaat te behalen. Het geeft ons interessante inzichten waaronder uitgeleverde impressies, de engagement, in screen time, stream starts, video views, locaties, swipes, clicks en natuurlijk de CTR.