Warner Bros
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Kong: Skull Island
Klant | Warner Bros. |
Bureau | Sanoma Media |
Jaar | 2016 |
Bijdrage | Visual design, mockup, HTML, CSS |
Voor het testen van een nieuw product - de Canvas Ad - heeft Sanoma aan Warner Bros. gevraagd de launching partner te zijn.
Bekijk hier de uiting op je mobiel of hieronder de video animatie die we gemaakt hebben om het product te demonstreren. Persoonlijk ben ik zeer tevreden over animeren van het water waardoor het lijkt alsof de personages uit het water lopen.
Het nieuwe product is gebaseerd op de Canvas Ad van Facebook met exact dezelfde specs. Hierdoor kunnen buyers de campagne direct bij Sanoma inzetten. Het product is modulair en je kan kiezen uit verschillende onderdelen zoals; een carrousel, content blok, panorama foto, video etc. De uiting wordt opgeroepen vanuit een halfpage banner en blijft in de omgeving van de app.
Targeting
Targeting kan ook op iemands interesse, naar aanleiding van internetpagina’s die een gebruiker heeft bezocht (behavioral targeting), de inhoud van de pagina die wordt bekeken (contextual targeting) of op het feit dat een bezoeker eerder op de site of app geweest is (retargeting).
Ook kan targeting worden toegepast op demografische gegevens zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse dankzij profielen. Meer algemene vormen van targeting zijn iemands geografische locatie, apparaat, besturingssysteem, het tijdstip van de dag of dag van de week.
Measurement
Gedurende de gehele campagne kunnen we via het dashboard de resultaten (zo goed als) live volgen en tussentijds bijsturen om het gewenste resultaat te behalen. Het geeft ons interessante inzichten waaronder uitgeleverde impressies, de engagement, in screen time, stream starts, video views, locaties, swipes, clicks en natuurlijk de CTR.