Nespresso
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Peru Secreto
Klant | Nespresso |
Bureau | Sanoma Media |
Jaar | 2017 |
Bijdrage | Visual design, mockup |
Voor een nieuwe (nog onbekende) smaak van Nespresso kwamen we met meerdere ideeën om de nieuwe smaak onder de aandacht te brengen en tegelijkertijd mensen aansporen om naar de boutique te komen.
Ontdek de geheimen van Peru
Voor deze limited edition espresso reizen we af naar het verre Andesgebergte. Tussen de bergen trof men hier een centraal gelegen vallei aan. Zet het idee van een lang, uitgestrekt koffieveld uit je hoofd, want hier struint de koffie boer met zijn pakezel over nauwe bergpaden om bij de plantage te komen.
Hier in het Andesgebergte heerst een subtropisch klimaat dat afgewisseld wordt door regenseizoenen en droge seizoenen. Doordat de koffievallei zich op 1500 meter hoogte bevind, krijgen de koffieplanten de juiste hoeveelheid zonlicht, om uit te groeien tot een goede koffiesoort. Tot slot werken de lokale boeren met veel liefde en inzet op deze plantages. De bonen worden er immers nog met de hand geplukt!
Deep linken
Eén van die ideeën hebben we in een mockup uitgewerkt, een fullscreen expandable ad met een deeplink naar de Nespresso app. In de uiting wordt de meest dichtstbijzijnde boutique getoond, als je op de uiting klikt laat het de adresgegevens en openingstijden van die locatie zien. Vervolgens kan je de nieuwe limited edition van Nespresso bestellen via hun eigen app en dus deeplinken we naar hun (iOS en Android) app op voorwaarde dat het is geïnstalleerd. Mocht dit niet het geval zijn, dan word de bezoeker naar de App- of Google Play Store geleid om de app te downloaden.
