• Home
    • Projecten (56)
      •  Apps (16)
      •  Websites (18)
      •  Advertising (23)
  • Over Stefan
  • Contact
      /  Home  / 
  • Apps
  • Grip
  • Commerciële aanbiedingen
Aanbiedingen in Grip

ABN AMRO

Stefan van der Tak | Freelance UX & Product Designer

 

Product strategy
  • Personas
  • Customer journey mapping
  • Product roadmapping
  • Workshops faciliteren
  • Design sprint workshops
  • Design Thinking
  • Innovation sprints
  • Speed boat methode
  • MoSCow canvas

 

User Experience (UX)
  • Double diamond
  • Card sorting
  • Tree testing
  • Interviewing
  • Informatie architectuur
  • User flows & scenarios
  • Usability testing
  • A/B experimenten
  • Lean, Agile en Scrum

 

User Interface (UI)
  • Wireframing
  • Visueel en UI ontwerp
  • Online (re)branding
  • Interactie patronen
  • Design systems
  • Design tokens
  • Prototyping
  • WCAG 2.0 accessibility
  • Documentatie
  • Micro-animaties

Commerciële aanbiedingen om geld mee te besparen

Klant ABN AMRO
Jaar 2021
Bijdrage UX, UI, Grip's design systeem, user flows, interaction design, prototyping, interviews afnemen, usability testen, developer handover
Leestijd 4 minuten


De Shop in Grip is dé plek waar alle aanbiedingen samenkomen waar gebruikers geld op kunnen besparen. Denk daarbij aan het afsluiten van een goedkopere woon- of zorgverzekering, overstappen van energieprovider of één van de gratis hulpjes waarmee je geld kunt besparen.

De meeste aanbiedingen linken naar ABN AMRO producten en zal in de toekomst worden aangevuld met aanbiedingen van externe partners.

We leerden dat gebruikers de behoefte hebben om te weten met welke deal ze het meest geld besparen t.o.v. meest recent, -populaire of -afgesloten deals. Bovenaan de Shop wordt in de spotlight een aanbieding getoond waar je het meest op kan besparen. Gevolgd door (gepersonaliseerde) aanbiedingen die voor jou van toepassing zijn, alle aanbiedingen en gratis hulpjes.

Aanbieding

Het afsluiten van een deal gebeurt buiten de app om. Een externe pagina wordt via de in-app browser geladen en zodra gebruikers terug de app in komen krijgen zij de vraag of zij de deal hebben afgesloten. Dit is de enige manier (naast het gebruik van utm-tags) om te achterhalen of buiten de app een conversie heeft plaatsgevonden.

En met het doorgeven van feedback leren we wat gebruikers van de aanbiedingen vinden en optimaliseren we daarmee het aanbod en de journey van de Shop.

Innovatie

De kracht van Grip is dat het inzage heeft in je transacties. Daarmee kan het op transactie niveau, en op het juiste moment, je een aanbieding doen om over te stappen (bijv. 2-3 maanden voordat je contract afloopt). Vervolgens kan Grip aangeven hoeveel geld je jaarlijks kunt besparen en wat anderen (gemiddeld genomen) hebben bespaard. Daarmee denken we de drempel te verlagen door gebruik te maken van social heuristics.

Naast het aanbieden van interessante deals is het onze taak om gebruikers ook financieel op te voeden. Naast het hebben van een Shop kijken we dus ook naar hoe gebruikers een nieuw gedrag omarmen. En door een link te leggen tussen de Shop en Inbox kunnen gebruikers handige tips krijgen over hoe ze (nog) beter met geld kunnen omgaan en hoe ze zelf actie kunnen nemen. Daarmee denken we gebruikers nog meer in beweging te krijgen.

Oplossing voor de gebruiker

Kosten besparen op verzekeringen en hun energie rekening

Business goals
  • Inkomsten genereren (revenue)
  • Aanbieden van ABN AMRO producten
  • Aanbieden van onafhankelijke diensten

   

Fotogallerij

Concepten
Wil je eens praten over jouw strategische of design uitdagingen?
Stuur een bericht!
Wat anderen zeggen

Referenties

Floortje Schilt

Product owner

ABN AMRO

"He is able to wrap his mind around complex topics quickly, which makes it really easy to work together. Besides that he is very committed to get the job done - with the highest quality. I would highly recommend to hire Stefan!"

Timm Creutzburg

UX Lead

ABN AMRO

"I was particularly impressed by Stefan’s ability to understand the business banking contents effortlessly. That skill often takes months to develop, but it seemed to come perfectly naturally to him."

Vincent Bergsma

Product manager

Grip

"Enorm bedankt voor de fijne samenwerking. Ik heb er enorm genoten van je positiviteit, flexibiliteit en de snelheid waarmee je complexe concepten concreet wist te maken op een manier die perfect aansloot bij Grip."

Patrick Philippa

Lead UX/UI Design

Talpa Network

"Stefan ken ik als een gedreven designer die naast intuïtieve designs en flows ook sterk is in het analytische aspect. Door zijn kennis en ervaring bij o.a. NU.nl en Philips wist hij bij Talpa een data-gedreven design cultuur te creëren."


Gewerkt aan...
  • Ouders-van-nu.png
  • Warner-Bros.png
  • Nespresso.png
  • Grolsch.png
  • NU.nl.png
  • Sky-Radio.png
  • Unilever.png
  • Swatch.png
  • vtwonen.png
  • ABN-AMRO.png
  • Schiphol-Group.png
  • Hart-van-Nederland.png
  • Shownieuws.png
  • 538.png
  • Schiphol-Real-Estate.png
  • Loreal.png
  • Philips Hue.png
  • Efteling.png
  • Radio-10.png
  • The Base.png
  • SchipholCareerPlaza.png
  • Veronica.png
  • Dr-Oetker.png
  • JUKE.png
  • Sanoma.png
  • Ray-Ban.png
  • Schiphol.png
  • Het Testpanel.png
  • NS.png
  • Schiphol-Privium.png
  • Politie.png
  • Schiphol-Smart-Parking.png
  • Bladcadeau.png
  • SBS.png
  • Talpa.png
HULP NODIG VAN EEN

UX specialist

Heb je een leuke opdracht en wil je me toevoegen aan het (scrum) team?

Naam:
E-mail:
Bericht:


stefan.vd.tak@gmail.com

KVK: 27360319  |  BTW: NL001792427B09  |  © 2009-2023

Design en development van deze site is gedaan door mijzelf.