ABN AMRO
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Commerciële aanbiedingen om geld mee te besparen
Klant | ABN AMRO |
Jaar | 2021 |
Bijdrage | UX, UI, Grip's design systeem, user flows, interaction design, prototyping, interviews afnemen, usability testen, developer handover |
Leestijd | 4 minuten |
De Shop in Grip is dé plek waar alle aanbiedingen samenkomen waar gebruikers geld op kunnen besparen. Denk daarbij aan het afsluiten van een goedkopere woon- of zorgverzekering, overstappen van energieprovider of één van de gratis hulpjes waarmee je geld kunt besparen.
De meeste aanbiedingen linken naar ABN AMRO producten en zal in de toekomst worden aangevuld met aanbiedingen van externe partners.
We leerden dat gebruikers de behoefte hebben om te weten met welke deal ze het meest geld besparen t.o.v. meest recent, -populaire of -afgesloten deals. Bovenaan de Shop wordt in de spotlight een aanbieding getoond waar je het meest op kan besparen. Gevolgd door (gepersonaliseerde) aanbiedingen die voor jou van toepassing zijn, alle aanbiedingen en gratis hulpjes.
Aanbieding
Het afsluiten van een deal gebeurt buiten de app om. Een externe pagina wordt via de in-app browser geladen en zodra gebruikers terug de app in komen krijgen zij de vraag of zij de deal hebben afgesloten. Dit is de enige manier (naast het gebruik van utm-tags) om te achterhalen of buiten de app een conversie heeft plaatsgevonden.
En met het doorgeven van feedback leren we wat gebruikers van de aanbiedingen vinden en optimaliseren we daarmee het aanbod en de journey van de Shop.
Innovatie
De kracht van Grip is dat het inzage heeft in je transacties. Daarmee kan het op transactie niveau, en op het juiste moment, je een aanbieding doen om over te stappen (bijv. 2-3 maanden voordat je contract afloopt). Vervolgens kan Grip aangeven hoeveel geld je jaarlijks kunt besparen en wat anderen (gemiddeld genomen) hebben bespaard. Daarmee denken we de drempel te verlagen door gebruik te maken van social heuristics.
Naast het aanbieden van interessante deals is het onze taak om gebruikers ook financieel op te voeden. Naast het hebben van een Shop kijken we dus ook naar hoe gebruikers een nieuw gedrag omarmen. En door een link te leggen tussen de Shop en Inbox kunnen gebruikers handige tips krijgen over hoe ze (nog) beter met geld kunnen omgaan en hoe ze zelf actie kunnen nemen. Daarmee denken we gebruikers nog meer in beweging te krijgen.
Oplossing voor de gebruiker
Kosten besparen op verzekeringen en hun energie rekening
Business goals
- Inkomsten genereren (revenue)
- Aanbieden van ABN AMRO producten
- Aanbieden van onafhankelijke diensten