• Home
    • Projecten (56)
      •  Apps (16)
      •  Websites (18)
      •  Advertising (23)
  • Over Stefan
  • Contact
      /  Home  / 
  • Apps
  • Grip
  • Monthly check-in
Monthly check-in

ABN AMRO

Stefan van der Tak | Freelance UX & Product Designer

 

Product strategy
  • Personas
  • Customer journey mapping
  • Product roadmapping
  • Workshops faciliteren
  • Design sprint workshops
  • Design Thinking
  • Innovation sprints
  • Speed boat methode
  • MoSCow canvas

 

User Experience (UX)
  • Double diamond
  • Card sorting
  • Tree testing
  • Interviewing
  • Informatie architectuur
  • User flows & scenarios
  • Usability testing
  • A/B experimenten
  • Lean, Agile en Scrum

 

User Interface (UI)
  • Wireframing
  • Visueel en UI ontwerp
  • Online (re)branding
  • Interactie patronen
  • Design systems
  • Design tokens
  • Prototyping
  • WCAG 2.0 accessibility
  • Documentatie
  • Micro-animaties

Maandelijkse check-in van Grip

Klant ABN AMRO
Jaar 2021
Bijdrage UX, UI, Grip's design systeem, user flows, interaction design, prototyping, interviews afnemen, usability testen, developer handover
Leestijd 3 minuten


De Maandelijkse check-in van Grip geeft de gebruiker inzicht in zijn financiën over de afgelopen maand. Het zijn inzichten waar de gebruiker actie op kan nemen, ook wel actionable insights genoemd.

Iedere maand presenteert Grip een aantal kaarten om spelenderwijs te informeren hoe de gebruiker ervoor staat. Is er al een budget aangemaakt? Is de gebruiker binnen het budget gebleven? Wat zijn de categorieën waar het meest aan is uitgegeven? Wat waren de grootste uitgaven over die periode? Hoeveel wordt er maandelijks aan boodschappen uitgegeven? Etc.

Naast het informeren over hun uitgave patroon, is het onze taak om ook beter financieel gedrag te ontwerpen. Hoe toetsen we over een langere periode of zij hun financiën begrijpen en het onder controle hebben? Wat is de frequentie waarin we informatie opnieuw onder de aandacht brengen om hun geheugen op te frissen?

Resultaat

We hebben onder meer geleerd, dat gebruikers regelmatig over budget gaan en het daarmee waardevol is om ze pro-actief te informeren over hun financiën. En voor gebruikers die weinig tot geen tijd hebben, kunnen een kaart bewaren door het op een to-do lijst te zetten. Op die manier kunnen ze de kaart op een geschikt tijdstip bekijken en van hun lijst afstrepen.

En als laatst, de Quiz

Hoewel er positief gereageerd wordt om bewuster met geld om te gaan, is het hebben van een Quiz (kaart) overbodig. Veel deelnemers geven aan weinig tijd te hebben voor een spelletje en vinden het zelfs zinloos. Zij denken dat het bijdraagt aan meer bewustwording maar dat het misschien op een andere manier kan worden ingestoken.

Oplossing voor de gebruiker
  • Inzicht in hun uitgave patroon
  • Direct actie kunnen nemen op hun financiën
Business goals

Gebruikers activering en de retentie verbeteren

   

Fotogallerij
Timeline

 

Animaties

Your browser does not support the video tag.

Wil je eens praten over jouw strategische of design uitdagingen?
Stuur een bericht!
Wat anderen zeggen

Referenties

Floortje Schilt

Product owner

ABN AMRO

"He is able to wrap his mind around complex topics quickly, which makes it really easy to work together. Besides that he is very committed to get the job done - with the highest quality. I would highly recommend to hire Stefan!"

Timm Creutzburg

UX Lead

ABN AMRO

"I was particularly impressed by Stefan’s ability to understand the business banking contents effortlessly. That skill often takes months to develop, but it seemed to come perfectly naturally to him."

Vincent Bergsma

Product manager

Grip

"Enorm bedankt voor de fijne samenwerking. Ik heb er enorm genoten van je positiviteit, flexibiliteit en de snelheid waarmee je complexe concepten concreet wist te maken op een manier die perfect aansloot bij Grip."

Patrick Philippa

Lead UX/UI Design

Talpa Network

"Stefan ken ik als een gedreven designer die naast intuïtieve designs en flows ook sterk is in het analytische aspect. Door zijn kennis en ervaring bij o.a. NU.nl en Philips wist hij bij Talpa een data-gedreven design cultuur te creëren."


Gewerkt aan...
  • Nespresso.png
  • ABN-AMRO.png
  • Talpa.png
  • SBS.png
  • Philips Hue.png
  • Warner-Bros.png
  • Politie.png
  • Loreal.png
  • Schiphol-Privium.png
  • Veronica.png
  • Schiphol.png
  • Het Testpanel.png
  • The Base.png
  • NS.png
  • Grolsch.png
  • JUKE.png
  • Sanoma.png
  • Dr-Oetker.png
  • 538.png
  • Schiphol-Group.png
  • Ray-Ban.png
  • Efteling.png
  • Bladcadeau.png
  • vtwonen.png
  • SchipholCareerPlaza.png
  • Shownieuws.png
  • Schiphol-Smart-Parking.png
  • Schiphol-Real-Estate.png
  • Unilever.png
  • NU.nl.png
  • Hart-van-Nederland.png
  • Swatch.png
  • Ouders-van-nu.png
  • Radio-10.png
  • Sky-Radio.png
HULP NODIG VAN EEN

UX specialist

Heb je een leuke opdracht en wil je me toevoegen aan het (scrum) team?

Naam:
E-mail:
Bericht:


stefan.vd.tak@gmail.com

KVK: 27360319  |  BTW: NL001792427B09  |  © 2009-2023

Design en development van deze site is gedaan door mijzelf.