Talpa Network
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Ontdek online radio luisteren met JUKE
Klant | Talpa Network |
Jaar | 2019 |
Bijdrage | JUKE'S design systeem, UX, UI, competitive-analysis, workshop faciliteren, interviews afnemen, wireframing, prototyping, animaties |
Leestijd | 5 minuten |
Er vindt een verschuiving plaats van radio luisteren via de FM frequentie naar online luisteren via het internet. In 2017 hebben Talpa Radio en MediaMarkt hun krachten gebundeld en samen een eigen streamingdienst opgezet om in te spelen op de groeiende on demand behoeften van hun klanten en luisteraars.
Twee jaar later, in 2019, trekt MediaMarkt zich terug uit de radio- en muziek app en krijgt Talpa Radio alle ruimte om te kunnen innoveren. JUKE werd daarna dé Nederlandse streamingdienst met een grote verzameling aan muziekgenres, podcasts en met meer dan 200 radiozenders uit het binnen- en buitenland. Nu beschikbaar op web, app, tv, voice en smart speakers.
Probleemstelling
Op de Nederlandse markt zijn een aantal goede alternatieven beschikbaar waaronder streaming diensten zoals Spotify, Apple Music en TuneIn. Alleen Talpa staat dichtbij de gemiddelde Nederlander en maakt daarom ook actief gebruik van de kennis en gezichten van Talpa Radio.
Voorafgaand aan de lancering van JUKE vond een design thinking workshop plaats om de strategie en een design richting te bepalen. De maanden erop werd hard aan het product gewerkt, geïtereerd, geëxperimenteerd en met gebruikers getest om een MVP in de appstores te krijgen.
Oplossing voor de gebruiker
- Een aggregator met 50 miljoen muzieknummers, podcasts, live radio en on demand content op één plek.
- Een distributieplatform voor makers van nieuwe audio content en -formats.
Business goals
De Nederlandse markt veroveren op het gebied van online radio.
Succes metric
- WAVS en MAVS (Weekly- en Monthly Active Visitors met een Streamstart)
- WAUS en MAUS (Weekly- en Monthly Active Users met een Streamstart)