Schiphol Cargo
Â
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
Â
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
Â
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Creating Connections
Klant | Schiphol |
Bureau | Graphic Invention |
Jaar | 2013 |
Bijdrage | Interaction design, user interface design, animaties, app ontwikkeling via PhoneGap |
Leestijd | 1-2 minuten |
Voor een expositie in München wilde Schiphol graag bij hun stand vijf iPad’s plaatsen, met daarop een vooraf geïnstalleerde app met een motion graphic video als zijnde eye-catcher om de aandacht van langslopende voorbijgangers te trekken! Bij een aanraking op het touchscreen werd het hoofdmenu geactiveerd, daarvandaan kon de gebruiker navigeren naar de content over Schiphol Cargo en PDF documenten opvragen.
Applicatie
De applicatie werd gebouwd met verschillende scripttalen en dankzij het PhoneGap framework was het mogelijk om hiervan een daadwerkelijke applicatie te maken. De ontwikkeling van apps stond toen nog in de kinderschoenen dus er moest naar creatieve oplossing worden gezocht om op tijd en binnen budget te blijven.
Fotogallerij
Â