• Home
    • Projecten (56)
      •  Apps (16)
      •  Websites (18)
      •  Advertising (23)
  • Over Stefan
  • Contact
      /  Home  / 
  • Websites
  • Grolsch viert 400 jaar karakter
Grolsch 400-jarig bestaan

Grolsch

Stefan van der Tak | Freelance UX & Product Designer

 

Product strategy
  • Personas
  • Customer journey mapping
  • Product roadmapping
  • Workshops faciliteren
  • Design sprint workshops
  • Design Thinking
  • Innovation sprints
  • Speed boat methode
  • MoSCow canvas

 

User Experience (UX)
  • Double diamond
  • Card sorting
  • Tree testing
  • Interviewing
  • Informatie architectuur
  • User flows & scenarios
  • Usability testing
  • A/B experimenten
  • Lean, Agile en Scrum

 

User Interface (UI)
  • Wireframing
  • Visueel en UI ontwerp
  • Online (re)branding
  • Interactie patronen
  • Design systems
  • Design tokens
  • Prototyping
  • WCAG 2.0 accessibility
  • Documentatie
  • Micro-animaties

Grolsch viert 400 jaar karakter

Klant Grolsch
Bureau Sanoma Media
Jaar 2015
Leestijd 5 minuten


Een geweldige reden om de rijke historie van het merk bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. Grolsch, MEC en Sanoma ontwikkelden daarom samen een interactieve activatiecampagne. Centraal idee: van nu naar toen, van NU.nl naar Toen.nl.

  • Creëren van awareness, waarbij de kernwaarden van het biermerk centraal staan: Karakter, Vakmanschap en Authenticiteit.
  • Eren van oud-directeur Grolsch Gerard Brummer.
  • Retail activatie.
De oplossing

Per ingezet device (desktop, mobiel, tablet) is een interactieve uiting gecreëerd. Hierbij stond het verhaal over het 400 jaar bestaan van Grolsch steeds centraal. Er werd letterlijk teruggeblikt naar de geschiedenis van Grolsch. Van nu naar toen.

Naast het inzetten van een home page take-over op NU.nl stonden alle bannerposities van NU.nl één dag helemaal in het teken van het 400-jarig bestaan van Grolsch.

Desktop

Op NU.nl werd een aansprekende, geanimeerde en ïnformerende home page take-over ingezet. Het gemaakte activatiemechanisme zorgde ervoor dat  men door het klikken op de G-toets van het toetsenbord werd meegenomen van NU.nl naar Toen.nl. Alle artikelen in die ‘krant’ waren vervolgens clickable. Samen met de redactie van NU.nl werd gezorgd voor relevante content.

Tablet en Mobiel

Om de ervaring van de Grolsch beugel bijna letterlijk te ervaren, kon in de getoonde banner de beugel van de fles worden geswiped en met een plop ging men van NU.nl naar Toen.nl.

\r\n

Het resultaat

Het unieke van deze campagne was dat de consument zelf zeer enthousiast was, gezien de reacties op social media.

  • De activatie heeft een dag gedraaid. Hij is ruim 9.000.000 keer zichtbaar geweest bij de doelgroep.
  • Er is 3.500 keer op de 'G' toets gedrukt, na animatie was dit 8.750 keer.
  • Op mobiel is 270.000 keer geswiped, waarvan 29,3% actief met de banner bezig is geweest.
  • Op tablet is 22.500 keer geswiped, waarbij 9,5% actief met de banner bezig is geweest. 
Conclusies van de case

Alle doelstellingen zijn met deze campagne van een dag ruim behaald en heeft ruim 3,5 keer de investering aan mediawaarde opgeleverd. Al met al is het een succesvolle campagne geweest. MEC en Sanoma zijn beide tevreden. De introductie van de 'druk op de G button' is nieuw en innovatief en er is veel zichtbaarheid en impact geweest.

 

Wil je eens praten over jouw strategische of design uitdagingen?
Stuur een bericht!
Wat anderen zeggen

Referenties

Floortje Schilt

Product owner

ABN AMRO

"He is able to wrap his mind around complex topics quickly, which makes it really easy to work together. Besides that he is very committed to get the job done - with the highest quality. I would highly recommend to hire Stefan!"

Timm Creutzburg

UX Lead

ABN AMRO

"I was particularly impressed by Stefan’s ability to understand the business banking contents effortlessly. That skill often takes months to develop, but it seemed to come perfectly naturally to him."

Vincent Bergsma

Product manager

Grip

"Enorm bedankt voor de fijne samenwerking. Ik heb er enorm genoten van je positiviteit, flexibiliteit en de snelheid waarmee je complexe concepten concreet wist te maken op een manier die perfect aansloot bij Grip."

Patrick Philippa

Lead UX/UI Design

Talpa Network

"Stefan ken ik als een gedreven designer die naast intuïtieve designs en flows ook sterk is in het analytische aspect. Door zijn kennis en ervaring bij o.a. NU.nl en Philips wist hij bij Talpa een data-gedreven design cultuur te creëren."


Gewerkt aan...
  • Schiphol-Group.png
  • NS.png
  • Shownieuws.png
  • Schiphol-Privium.png
  • Radio-10.png
  • SchipholCareerPlaza.png
  • Talpa.png
  • Veronica.png
  • Unilever.png
  • Schiphol-Real-Estate.png
  • NU.nl.png
  • Swatch.png
  • Sky-Radio.png
  • Dr-Oetker.png
  • Politie.png
  • JUKE.png
  • Philips Hue.png
  • The Base.png
  • Ray-Ban.png
  • Bladcadeau.png
  • vtwonen.png
  • Efteling.png
  • ABN-AMRO.png
  • Grolsch.png
  • Warner-Bros.png
  • Loreal.png
  • SBS.png
  • Ouders-van-nu.png
  • Het Testpanel.png
  • 538.png
  • Schiphol.png
  • Hart-van-Nederland.png
  • Schiphol-Smart-Parking.png
  • Sanoma.png
  • Nespresso.png
HULP NODIG VAN EEN

UX specialist

Heb je een leuke opdracht en wil je me toevoegen aan het (scrum) team?

Naam:
E-mail:
Bericht:


stefan.vd.tak@gmail.com

KVK: 27360319  |  BTW: NL001792427B09  |  © 2009-2023

Design en development van deze site is gedaan door mijzelf.