Talpa Network
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
De Experience Journey van JUKE
Klant | Talpa Network |
Jaar | 2019 |
Research | Data bronnen, trends, personas, user interviews, jobs to de done |
Leestijd | 4 minuten |
De journey (klant reis) vertelt het verhaal hoe een typische week en weekend van JUKE's casual-, core- en power users er uitzien.
Het is een visualisatie dat zichtbaar maakt waar in het klantcontact verbeteringen mogelijk zijn, en niet alleen dat, maar ook wat de functionele en emotionele taken zijn die de gebruiker gedurende dag probeert te volbrengen. Dit geeft het JUKE team een betere kijk op wat de eindgebruiker wil. Het biedt houvast en richting bij het optimaliseren van hun ervaringen.
Probleemstelling
Zonder een experience- / user journey weet je dus niet wat gebruikers met jouw product doen, waarvoor zij het gebruiken en voor wie je aan het ontwerpen bent. Data sheets en PowerPoints gaven geen duidelijk beeld hoe de reis van de gebruiker over verschillende touchpoints er uitzag en beslissingen werden in het begin dan ook genomen op basis van aannames.
Oplossing voor de gebruiker
- Frustraties worden weggenomen en tevreden gebruikers, die blijven
Oplossing voor het team
- Inzicht in de journey van 4 persona's (doordeweekse dag en in het weekend)
- De (emotionele) jobs to be done op een kaart geplot
- Gerichter kunnen ontwerpen voor de juiste doelgroep(en)
Business goals
- Optimale user experience creëren door de user journey in kaart te brengen
- Beslissingen kunnen nemen op basis van (kwalitatieve en kwantitatieve) data