Talpa Network
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
De list scroller van Radio 10, 538, Veronica en Sky Radio
Klant | Talpa Network |
Jaar | 2018 |
Bijdrage | Talpa's publishing platform (multi brand design systeem), usability onderzoek, responsive design, prototyping |
Leestijd | 3 minuten |
De populaire hitlijsten (chartlists) van de radiomerken worden gebruikt om de juiste volgorde van de best verkochte of meest gedraaide singles of albums van een bepaalde periode te rangschikken.
Probleemstelling
Sommige hitlijsten zoals de Top 4000 van Radio 10 en de Top 1000 Allertijden van Veronica hebben een lange lijst en dat maakt het zoeken naar een specifiek nummer lastig. Het is niet duidelijk dat je kunt zoeken op positie, titel en artiest. Ook kan je niet zien welke nummers boven en onder een nummer staan, bijvoorbeeld nummer 98, 99 en 101, 102 etc. wanneer je naar nummer 100 zoekt. Verder is er nog een vertraging bij laden van nieuwe nummers en kan het zomaar minuten duren voor je naar nummer 1000 bent geswiped of gescrolled.
Oplossing voor de gebruiker
- Duidelijkheid waarop je kan zoeken
- Snel(ler) door de hitlijsten naar nummers zoeken zonder vertraging
Business goals
Gebruikerstevredenheid verhogen
Succes metric
Meer activatie