Schiphol
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Airport Control Room
Klant | Schiphol Group |
Bureau | Graphic Invention |
Jaar | 2012 |
Bijdrage | Visual design, usability tests, front-end coderen, CMS implementatie, technische documentatie |
Leestijd | 1-2 minuten |
Voor een efficiënt en betrouwbaar basisproces is een goede regie op het gehele luchthaven proces noodzakelijk.
Vanuit die visie werkt Amsterdam Airport Schiphol met haar ketenpartners aan Integrale Regie Operations. Een van de manieren waarop zij dit willen bereiken is via het opzetten van een gezamenlijk integraal regiecentrum, de Airport Control Room. In de ACR komen diverse operationele regiecentra op de luchthaven onder één dak. Belangrijker nog is dat de ketenpartners in de ACR op een nieuwe manier met elkaar gaan samenwerken, waarbij de gebruik zullen maken van deels nieuwe ICT systemen.
Fotogallerij