Schiphol
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Gastvrij (extranet platform)
Klant | Schiphol |
Bureau | Graphic Invention |
Jaar | 2011 |
Bijdrage | User interface design, usability tests, front-end, CMS implementatie, documentatie |
Leestijd | 1-2 minuten |
Schiphol Gastvrij is de naam van het programma waarmee de nationale luchthaven de gastvrijheid op een hoger plan wil brengen. Drie factoren zijn vooral van belang: gedrag, omgeving en het kernproces.
Gastvrijheid belangrijk voor passagiers én medewerkers
De passagier is de primaire gast op Schiphol. Maar eigenlijk zijn alle bezoekers van Schiphol (fysiek en virtueel) als gast te zien.
In zekere zin zijn ook de op de luchthaven aanwezige medewerkers gasten. Het programma Schiphol Gastvrij! is daarom evengoed gericht op de gastheer/vrouw zelf. Zo is er tijdens de Arrivals Day voor nieuwe medewerkers op de luchthaven veel aandacht voor gastvrijheid. En in Masterclasses trainen medewerkers actief hun gastheerschap, ze geven jou gerichte tips over hoe jij reizigers de beste ervaring op Schiphol kunt bieden.
Fotogallerij
Sitemap
Vooraf aan ieder digitaal project is het handig om eerst een sitemap te maken, om inzicht te krijgen hoeveel pagina's, sub-pagina's en menu's je rekening moet houden in een ontwerp. Hieronder zie je één van de menu's die voor Schiphol Gastvrij is gebouwd. Je ziet duidelijk hoe de structuur van de website eruit ziet, de status en welke (lees)rechten er zijn ingesteld.