Talpa Network
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Sky Radio lanceert Sky Christmas Bingo
Klant | Talpa Network |
Jaar | 2019 |
Bijdrage | Talpa's publishing platform (multi brand design systeem), user flows uitwerken, responsive design, ideation, prototyping |
Leestijd | 3 minuten |
Sky Radio introduceert een nieuw spel: Sky Christmas Bingo. Bij dit nieuwe spel kunnen luisteraars een volle bingokaart sparen door te luisteren naar de Sky Radio en de kersthits die voorbijkomen van hun bingokaart te strepen.
Luisteraars met een Sky Radio account kunnen via de Sky- of de JUKE app meedoen met Sky Christmas Bingo. Elke speeldag staan er vier kersthits in de app. Deze kersthits zijn gedurende de werkdag meerdere malen te horen bij het non-stop muziek station. Aan de luisteraar de taak om de nummers in de app af te vinken zodra ze voorbijkomen op de radio. Wanneer alle vier de kersthits zijn afgevinkt en de bingokaart vol is, maakt de luisteraar kans op het Sky Radio kerstpakket.
Experiment
Het was een grote wens van de directie om gebruikers deel te laten nemen aan een bingo mechanisme. Bij Sky Radio was er voldoende ruimte om in de zomer- en wintermaanden te experimenten met een Zomerhit- of Christmas Bingo.
Succes
Het experiment bleek een groot succes te zijn! Daarmee is het bingo mechanisme ook uitgerold naar de andere radio merken van Talpa.
Oplossing voor de gebruiker
De gebruiker kan laagdrempelig meedoen en voelt zich meer betrokken met het merk.
Business goals
Brand awareness en de user engagement verhogen.
Succes metric
Account activatie (meer Sky Members) en langere luisterduur op web en app.