Talpa Network
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Een nieuwe uitstraling voor Sky Radio
Klant | Talpa Network |
Jaar | 2019 |
Bijdrage | Talpa's publishing platform (multi brand design systeem), user interface design, redesign, developer handover |
Leestijd | 3 minuten |
In de loop der maanden hebben Sky Radio, Radio 10 en 538 een nieuwe uitstraling gekregen. Het begon met een gloednieuwe website in 2019 om de luisteraar dichter bij het merk te laten komen.
Daarmee werd het mogelijk om live mee te kijken in de studio en dat je radiouitzendingen tot 7 dagen terug kunt luisteren. Echter hebben de radiomerken al jaren dezelfde uitstraling en tone of voice. Om in 2020 te kunnen groeien ligt het voor de hand om nieuwe doelgroepen aan te boren. Een nieuwe uitstraling moet de organisatie helpen om haar strategische doelen te bereiken, nieuwe luisteraars aan te spreken en dus meer marktaandeel te pakken. De nieuwe strategie laat zien dat de radiomerken ruimte moeten maken voor nieuwe luisteraars. Het kan betekenen dat ze elders moeten inleveren, alleen dan kan er een verschuiving plaatsvinden.
Probleemstelling
We zien andere radiomerken steeds groter worden en die pakken ieder jaar weer meer marktaandeel.
Business goals
Het aantrekken van (nieuwe) luisteraars
Succes metric
Nieuwe MAVS (Montly Active Visitors met een Streamstart)