Netflix
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
House of Cards
Klant | Netflix |
Bureau | Sanoma Media |
Jaar | 2016 |
Bijdrage | Visual design, mockup |
Om in Nederland meer abonnees voor Netflix te werven stelde we een nieuw mobiel product voor. De fullscreen expandable banner!
Een template waarin de content makkelijk door de klant te wijzigen is, zoals de: afbeelding, tekst, video en het meetmateriaal. Om het concept goed over te brengen heb ik drie ontwerpen gemaakt. Voor de film Lone Survivor en de TV-series Marco Polo en House of Cards.
TV-serie
House of Cards is een Amerikaanse televisieserie uit 2013 ontwikkeld door Beau Willimon voor de streamingdienst Netflix en behoort tot één van de populairste series ter wereld. Op IMDb scoort House of Cards een 9,0, gebaseerd op 357.000 (!) gebruikers. Kevin Spacey speelt in de hoofdrol als Francis "Frank" Underwood, een genadeloos en ambitieus politicus in Washington D.C.
Targeting
Targeting kan ook op iemands interesse, naar aanleiding van internetpagina’s die een gebruiker heeft bezocht (behavioral targeting), de inhoud van de pagina die wordt bekeken (contextual targeting) of op het feit dat een bezoeker eerder op de site of app geweest is (retargeting).
Ook kan targeting worden toegepast op demografische gegevens zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse dankzij profielen. Meer algemene vormen van targeting zijn iemands geografische locatie, apparaat, besturingssysteem, het tijdstip van de dag of dag van de week.
Measurement
Gedurende de gehele campagne kunnen we via het dashboard de resultaten (zo goed als) live volgen en tussentijds bijsturen om het gewenste resultaat te behalen. Het geeft ons interessante inzichten waaronder uitgeleverde impressies, de engagement, in screen time, stream starts, video views, locaties, swipes, clicks en natuurlijk de CTR.