• Home
    • Projecten (56)
      •  Apps (16)
      •  Websites (18)
      •  Advertising (23)
  • Over Stefan
  • Contact
      /  Home  / 
  • Advertising
  • Marco Polo
Marco Polo

Netflix

Stefan van der Tak | Freelance UX & Product Designer

 

Product strategy
  • Personas
  • Customer journey mapping
  • Product roadmapping
  • Workshops faciliteren
  • Design sprint workshops
  • Design Thinking
  • Innovation sprints
  • Speed boat methode
  • MoSCow canvas

 

User Experience (UX)
  • Double diamond
  • Card sorting
  • Tree testing
  • Interviewing
  • Informatie architectuur
  • User flows & scenarios
  • Usability testing
  • A/B experimenten
  • Lean, Agile en Scrum

 

User Interface (UI)
  • Wireframing
  • Visueel en UI ontwerp
  • Online (re)branding
  • Interactie patronen
  • Design systems
  • Design tokens
  • Prototyping
  • WCAG 2.0 accessibility
  • Documentatie
  • Micro-animaties

Marco Polo

Klant Netflix
Bureau Sanoma Media
Jaar 2016
Bijdrage Visual design, mockup

 

Om in Nederland meer abonnees voor Netflix te werven stelde we een nieuw mobiel product voor. De fullscreen expandable banner!

Een template waarin de content makkelijk door de klant te wijzigen is, zoals de: afbeelding, tekst, video en het meetmateriaal.

Om het concept goed over te brengen heb ik drie ontwerpen gemaakt. Voor de film Lone Survivor en de TV-series Marco Polo en House of Cards.

TV-serie

Marco Polo is een Amerikaanse televisieserie over de jaren van ontdekkingsreiziger Marco Polo aan het hof van Koeblai Khan. Marco Polo groeit op bij zijn moeder, omdat zijn vader, Niccolò Polo, als handelaar de wereld rondtrekt. Op een dag neemt Niccolò zijn zoon mee op een meerjarige reis door Azië, waar ze gevangen worden genomen door Koeblai Khan, de kleinzoon van Dzjengis Khan, die in de 13e eeuw over Mongolië heerst. Om zelf vrijgelaten te worden, laat Niccolò zijn zoon als onderpand achter aan het hof. Aan het hof voorziet de jonge Marco Koeblai Khan van zijn zienswijzen op de wereld, terwijl die laatste bezig is om zijn imperium naar China uit te breiden.

Targeting

Targeting kan ook op iemands interesse, naar aanleiding van internetpagina’s die een gebruiker heeft bezocht (behavioral targeting), de inhoud van de pagina die wordt bekeken (contextual targeting) of op het feit dat een bezoeker eerder op de site of app geweest is (retargeting).

Ook kan targeting worden toegepast op demografische gegevens zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse dankzij profielen. Meer algemene vormen van targeting zijn iemands geografische locatie, apparaat, besturingssysteem, het tijdstip van de dag of dag van de week.

Measurement

Gedurende de gehele campagne kunnen we via het dashboard de resultaten (zo goed als) live volgen en tussentijds bijsturen om het gewenste resultaat te behalen. Het geeft ons interessante inzichten waaronder uitgeleverde impressies, de engagement, in screen time, stream starts, video views, locaties, swipes, clicks en natuurlijk de CTR.

 

Netflix

  

Marco Polo Marco Polo

Wil je eens praten over jouw strategische of design uitdagingen?
Stuur een bericht!
Wat anderen zeggen

Referenties

Floortje Schilt

Product owner

ABN AMRO

"He is able to wrap his mind around complex topics quickly, which makes it really easy to work together. Besides that he is very committed to get the job done - with the highest quality. I would highly recommend to hire Stefan!"

Timm Creutzburg

UX Lead

ABN AMRO

"I was particularly impressed by Stefan’s ability to understand the business banking contents effortlessly. That skill often takes months to develop, but it seemed to come perfectly naturally to him."

Vincent Bergsma

Product manager

Grip

"Enorm bedankt voor de fijne samenwerking. Ik heb er enorm genoten van je positiviteit, flexibiliteit en de snelheid waarmee je complexe concepten concreet wist te maken op een manier die perfect aansloot bij Grip."

Patrick Philippa

Lead UX/UI Design

Talpa Network

"Stefan ken ik als een gedreven designer die naast intuïtieve designs en flows ook sterk is in het analytische aspect. Door zijn kennis en ervaring bij o.a. NU.nl en Philips wist hij bij Talpa een data-gedreven design cultuur te creëren."


Gewerkt aan...
  • ABN-AMRO.png
  • Sky-Radio.png
  • Nespresso.png
  • JUKE.png
  • The Base.png
  • Schiphol-Group.png
  • Shownieuws.png
  • Sanoma.png
  • Schiphol-Real-Estate.png
  • vtwonen.png
  • SBS.png
  • Schiphol-Smart-Parking.png
  • Ray-Ban.png
  • SchipholCareerPlaza.png
  • NS.png
  • Efteling.png
  • Grolsch.png
  • Unilever.png
  • Politie.png
  • 538.png
  • Philips Hue.png
  • Radio-10.png
  • Hart-van-Nederland.png
  • Schiphol-Privium.png
  • Bladcadeau.png
  • Warner-Bros.png
  • NU.nl.png
  • Swatch.png
  • Loreal.png
  • Ouders-van-nu.png
  • Dr-Oetker.png
  • Veronica.png
  • Het Testpanel.png
  • Talpa.png
  • Schiphol.png
HULP NODIG VAN EEN

UX specialist

Heb je een leuke opdracht en wil je me toevoegen aan het (scrum) team?

Naam:
E-mail:
Bericht:


stefan.vd.tak@gmail.com

KVK: 27360319  |  BTW: NL001792427B09  |  © 2009-2023

Design en development van deze site is gedaan door mijzelf.