Netflix
Product strategy
Personas
Customer journey mapping
Product roadmapping
Workshops faciliteren
Design sprint workshops
Design Thinking
Innovation sprints
Speed boat methode
MoSCow canvas
User Experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Interviewing
Informatie architectuur
User flows & scenarios
Usability testing
A/B experimenten
Lean, Agile en Scrum
User Interface (UI)
Wireframing
Visueel en UI ontwerp
Online (re)branding
Interactie patronen
Design systems
Design tokens
Prototyping
WCAG 2.0 accessibility
Documentatie
Micro-animaties
Marco Polo
Klant | Netflix |
Bureau | Sanoma Media |
Jaar | 2016 |
Bijdrage | Visual design, mockup |
Om in Nederland meer abonnees voor Netflix te werven stelde we een nieuw mobiel product voor. De fullscreen expandable banner!
Een template waarin de content makkelijk door de klant te wijzigen is, zoals de: afbeelding, tekst, video en het meetmateriaal.
Om het concept goed over te brengen heb ik drie ontwerpen gemaakt. Voor de film Lone Survivor en de TV-series Marco Polo en House of Cards.
TV-serie
Marco Polo is een Amerikaanse televisieserie over de jaren van ontdekkingsreiziger Marco Polo aan het hof van Koeblai Khan. Marco Polo groeit op bij zijn moeder, omdat zijn vader, Niccolò Polo, als handelaar de wereld rondtrekt. Op een dag neemt Niccolò zijn zoon mee op een meerjarige reis door Azië, waar ze gevangen worden genomen door Koeblai Khan, de kleinzoon van Dzjengis Khan, die in de 13e eeuw over Mongolië heerst. Om zelf vrijgelaten te worden, laat Niccolò zijn zoon als onderpand achter aan het hof. Aan het hof voorziet de jonge Marco Koeblai Khan van zijn zienswijzen op de wereld, terwijl die laatste bezig is om zijn imperium naar China uit te breiden.
Targeting
Targeting kan ook op iemands interesse, naar aanleiding van internetpagina’s die een gebruiker heeft bezocht (behavioral targeting), de inhoud van de pagina die wordt bekeken (contextual targeting) of op het feit dat een bezoeker eerder op de site of app geweest is (retargeting).
Ook kan targeting worden toegepast op demografische gegevens zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse dankzij profielen. Meer algemene vormen van targeting zijn iemands geografische locatie, apparaat, besturingssysteem, het tijdstip van de dag of dag van de week.
Measurement
Gedurende de gehele campagne kunnen we via het dashboard de resultaten (zo goed als) live volgen en tussentijds bijsturen om het gewenste resultaat te behalen. Het geeft ons interessante inzichten waaronder uitgeleverde impressies, de engagement, in screen time, stream starts, video views, locaties, swipes, clicks en natuurlijk de CTR.